چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنید؟

مجموعه: سلامت تعداد بازدید: 188 تاریخ : ۳۰ دی ۱۳۹۱

امروزه در سايه بي تحركي و زندگي ماشيني و مصرف غذاهاي چرب و سنگين ، اضافه وزن و چاقي و عدم تناسب اندام به معضلي جهاني تبديل شده است . مهمترين چيزي كه شما به آن نياز داريد اراده قوي براي حفظ تناسب اندام است و اين از هر چيزي شامل انواع رژيم ها و بايدها و نبايد هاي خوراكي ها مهمتر است . اگر شما واقعاً بخواهيد موفق باشيد بايد اين را بدانيد كه بدن شما به شما و تصميماتتان نگاه مي كند . درست مانند ماشيني كه اراده اي از خود ندارد و هر جهت و حركتي كه شما به او ميدهيد در همان راستا حركت مي كند .

براي دستيابي به موفقيت در اين زمينه ، انتظارات خود را از قبل مشخص كنيد . يك فرد موفق در هر كاري ابتدا برنامه ريزي كرده و اجرايي شدن آن را بررسي و براي دستيابي به آن با سرعت تمام حركت مي كند . وقتي كه به يك برنامه غذايي موفق دست پيدا كرديد خود را تشويق كنيد يا با اعلام آن به نزديكانتان ، باعث تشويق آنها در صورت دستيابي به هدف مي شويد . پرخوري و خوردن غذاهاي ناسالم از مشكلات عمده سرراه شما است . از خوردن غذاهاي سالم لذت ببريد و اين را ملكه ذهن خود كنيد . وقتي سير شديد از خوردن غذا دست بكشيد حتي اگر وقت داريد و لذت وافر مي بريد . در مصرف نمك زياده روي نكنيد متاسفانه طعم و ذائقه ما به سمت غذاهاي نمك داراست و اين از كودكي در ما نهادينه شده است . پروتئين در برنامه روزانه خود داشته باشيد ولي در آن افراط نكنيد . غذاي سرخ كردني بلاي جان انسانهاست واقعا براي كم كردن چربي غذايتان فكري اساسي بكنيد و در صورت موفقيت آن رابه همه اعلام كنيد .

نوشيدني هاي بدون شكر و بدون گاز را جايگزين آب ميوه هاي صنعتي ، چاي شيرين وغيره كنيد. مصرف برنج را به حداقل كاهش دهيد ، متاسفانه جزء روتين ما ايراني ها در سفره است .به نكات جزئي در خوراكي ها دقت كنيد . مثلا ماست و شير كم چرب را جايگزين پر چرب ها كنيد . فست فودها بايد به جاي شرايط فعلي كه جزء غذاهاي پر مصرف هستند ، تبديل به غذاهاي كم مصرف شوند و در انتهاي ليست قرار بگيرند . هيچگاه در ظرف بزرگ غذا نخوريد . وعده غذايي را كوچكتر كنيد، اما اگر گرسنه مي مانيد مي توانيد وعده اي به وعده هاي روزانه اضافه كنيد ولي حجم وعده ها را كم كنيد هله هوله ها ارزش غذايي ندارند و كالري فراواني هم دارند به بر چسب روي آن توجه كرده و ميزان ارزش غذايي و كالري آن را مطالعه كنيد .

فعاليت و ورزش روزانه را از دست ندهيد . حداقل 30 دقيقه پياده روي سريع روزانه براي هر انساني لازم است . اين حداقل فعاليت براي سالم ماندن است اين را هميشه به ياد داشته باشيد و حتي در مكان هاي مختلف براي خودتان يادآور بگذاريد تا اين جمله از جلوي ديدتان دور نباشد .

منبع : صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنید؟”

  1. جدیدترین اخبار
  2. پربیننده ترین اخبار
قالب تفریحی